Kaya savunmasında Tugay'ı hedef aldı: Projeye sahip çıkmadı!

TAKİP ET

İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı İZBETON AŞ'de taşeron şirketler eliyle yolsuzluk yapıldığı iddiası üzerine başlatılan soruşturmada tutuklanan İZBETON eski Genel Müdürü Heval Savaş Kaya'nın bugün ilk kez görülen duruşmada yaptığı savunmada, , İzBB Kentsel Dönüşüm Daire Başkanı Ayşe Arzu Özçelik'i ve İzBB Başkanı Cemil Tugay'ı hedef aldı.

İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı Terör ve Örgütlü Suçlar ile Organize Suçlar koordinasyonunda, İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı İZBETON AŞ'de taşeron şirketler eliyle yolsuzluk yapıldığı iddiası üzerine başlatılan soruşturmada tutuklanan İZBETON eski Genel Müdürü Heval Savaş Kaya’nın bugün ilk kez görülen duruşmada yaptığı savunma dikkat çekti.

Kaya, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay’ı projeye sahip çıkmamakla suçladı.

Öte yandan Kaya, İzBB Kentsel Dönüşüm Daire Başkanı Ayşe Arzu Özçelik’e yönelik bir inat ve iyi niyetten uzak bir yaklaşımla itiraz ederek; modeli mühürlediğini söyledi.

Eski İZBETON Genel Müdürü Heval Savaş Kaya’nın savunması şu şekilde:

İzmir depreminin kentsel dönüşüm ihtiyacını daha da acil hale getirmesi, belediyemiz üzerindeki baskıyı arttırdı. İZBB’nin meclis kararı ile projelerin bir kısmı İzbeton’a devredildi. İşin tamamını yapabilecek bütçemiz yoktu. Yaklaşık 40 firma ile görüştük. Firmalar zarar edeceklerini düşünerek imtina etti.

Bu süreç duyuldu. İzmir Ticaret Odası’ndan bir heyet ziyaretimize gelerek bu kentsel dönüşümü kooperatiflerle yapabileceklerini söyledi. Bu durumu Tunç Soyer’e ve belediyenin ilgili bürokratlarına (Arzu-Suphi) anlattım.

İZBETON’un parası yoktu. Bu projede taşınmaz devri taahhüdü vardır. Süreçte para söz konusu değildir. Belediye ile İzbeton arasındaki sözleşmelerden 1 yıl sonra başka bir çözüm de üretemeyince kooperatiflerle sözleşmeler imzaladık. İlk 2 sözleşmeyi de diğerlerini de belediyenin ilgili birimlerine bildirdik. Teşekkür ve destek gördük.

BİR İNAT VE İYİ NİYETTEN UZAK!

Belediye ve kooperatif çalışanları beraber çalıştılar. Milyonlarca kişiye bu modelin önemi anlatıldı. Arzu Özçelik isimli bürokratın bu süreçten haberdar olmaması mümkün değildir. Temel atma törenlerine belediye bürokratları, CHP üst yöneticileri, halk ve basın katıldı.

İlerleyen süreçte Arzu Özçelik bir inat ve iyi niyetten uzak bir yaklaşımla Türkiye’de ilk defa imalatın küçük bir bölümüne itiraz ederek; modeli mühürledi. Kendisiyle kişisel bir husumetim yoktur. Kendisi modele başından beri karşıydı.

Yasaya en uygun modeli gerçekleştirdik. Kentsel dönüşüm için en önemli ihtiyaç finansman.

ALGI OLUŞTURULMAYA ÇALIŞILDI

İyi niyetli olmadığı ortaya çıkan bu mühürleme işlemi ile kamuoyunda projeye dair algı oluşturulmaya çalışılmış, 6 ay da gecikme olmuştur. Hak sahipleri ve kooperatif üyeleri tedirgin edilmiştir. Enflasyon nedeniyle de maliyetler hızla yükselmiş, mağduriyet yaratılmıştır. Mühürleme 6 ay olsa da tüm bu süreçler nedeniyle en az 1 yıl kayıp yaşandı.

TUGAY MODELE SAHİP ÇIKMADI!

Sonra Tunç Soyer yeniden başkan olamadı. Yeni dönemde İzBB Başkanı olan Cemil Tugay, modele sahip çıkmadı. Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü’nün bir eleştiri yazısı gerekçe gösterilerek kooperatiflerle sözleşmeler hatalı şekilde feshedilmiştir. Mülkiye müfettişi raporu, eksik hatalı ve kamuoyunda oluşturulan algıyla yapılan bir rapor hazırlanmıştır. Bu süreç kötü niyetlidir.

"ÖZÇELİK BAŞTAN SONA KÖTÜ NİYETLİ DAVRANDI!"

“İzbeton kooperatiflerle yaptığı bütün sözleşmeleri belediyeye bildirilmiştir. Söz konusu yazılarımız ‘bilgi ve gereğinin yapılmasını arz ederiz’ şeklinde bitmektedir. İtiraz ediyorsa, itiraz edersin. Almışsın, okumuşsun, üzerine yatmışsın. Zaten belediye bütün sürecin içerisindedir. Tüm bu arkadaşlarla zaten her şeyi konuşarak yapıyoruz. Her gün belki 10 defa Arzu hanımla, 15 defa Suphi beyle görüşüyorduk. Bir kötü niyet aranıyorsa, bizde değil başka arkadaşlarda aranmalıdır. Arzu Özçelik baştan sona kötü niyetli davranarak süreci sabote etmek istemiştir. Kendisi de tüm temel atma törenlerine katılmasına rağmen, tüm kamuoyunda konu bilinmesine rağmen hayatın olağan akışına aykırı şekilde müdahale de etmemiştir. Belediyenin ve İZBETON’un yeni yönetimi iradesini sözleşmelerin haksız feshi şeklinde değil de inşaatların devam etmesi şeklinde ortaya koysaydı; inşaatlar büyük oranda ilerleyecekti.

"SUÇ YOKSA NEDEN BURADAYIZ?"

Savcılık makamı bilirkişilerin varsayımsal tespitleri nedeniyle kamu zararına uğrattığımızı iddia etmektedir. Belediye ve İzbeton arasındaki sözleşmeler iptal edilmediği için zarar ortaya çıkmamıştır. Teminatlar durmaktadır. Bu durumda zarar yok, zarar yoksa suç yok. Suç yoksa neden buradayız.

"FESHİ YAPAN YENİ YÖNETİM, ZARAR ONLARDAN!"

Kamu zararı olsa dahi İzBeton bu zararı kooperatiflerden tahsil edebilirdi. Kaldı ki teminatları vardı kooperatiflerin. Feshi yapan biz değiliz, fesih haklı olsa bile bu feshi yeni yönetim yapmıştır. Zarar onlardandır ve gereğini yapmaları gerekir. Ne benim ne arkadaşlarımın bir şeyi gizlemek ya da hukukun arkasından dolanmak gibi bir niyeti olmamıştır. Bırakın suç işleme kastını, iyi niyetli çabalarımız yargılanmaktadır. Tıkanmış bir sürece çözüm üretmeye çalıştık. Bu arsa sahipleriyle sözleşmeler imzalandığında biz yönetici değildik. Onları nasıl kandırmış olabiliriz. Bu sözleşmeler çok önceden imzalanmıştı. Biz tıkanan süreci ilerletmek için, sorunu çözmek için iyi niyetle çaba sarf ettik. 

"VARSAYIM, ÖNYARGI VE TAHMİN..."

İddianamede kişisel menfaat elde etmediğimiz açıkça ifade edilmiştir. Ancak dolaylı olarak kim oldukları dahi belirtilmeyen 3. kişilere menfaat sağladığımız iddia edilmiş ancak varsayım önyargı ve tahmin dışında hiçbir somut verisi olmayan bu iddiayı kabul etmem mümkün değildir. Vatandaşa ödenen kiralar kamu zararı değildir ancak öyleyse bile bu kiralar 2014-2015’te imzalanan sözleşmelerden ötürü ödenmiştir. Bu sözleşmeler bizim dönemimizin sözleşmeleri değildir.

"KENDİSİ HERALDE KIŞ UYKUSUNDAYDI!"

İddianamenin tamamı ortada bir suç olmadığını varsa hukuki uyuşmazlık olduğunu göstermiştir. Dosyadaki tek aleyhte ifade, dönemin Kentsel Dönüşüm Daire Başkanı Arzu Özçelik tarafından verilmiştir. İyi niyetten uzak ve özel bir kasıtla hareket ettiği bellidir. Gerçeğe aykırı beyanlarda bulunmuştur. Kendisine bildirilmediği doğru değildir. Her aşamada Arzu Özçelik ve dairesinin çalışanları hazır bulunmuştur. Hatta belediyenin izni olmadan hiçbir iş yapılmadığının onlarca tanığı vardır. 6-7 ay sonra öğrendiğine dair iddiası yalandır. Tüm İzmir çalkalanıyor, kendisi herhalde kış uykusundaydı. Kendisi hakkında yalan beyanda bulunmaktan suç duyurusunda bulunuyorum. Kayıtlara geçmesini talep ediyorum.